Sunday, October 17, 2010

I.M.P.I.A.N


Aku mpunyai satu impian.
InsyaAllah, sekiranya Allah izinkan, aku ingin skali menunaikan umrah pada bulan Ramadhan tahun depan..
Semoga Allah murahkan rezeki ku..permudahkan urusanku.
Kalau ada rezeki lebih, blh la sponsor mama skali... tapi dh suro mama kumpul duit jugak..hehe

Aku tak nak pg sorang2..
at least nak ade sape2 among my family yg pegi..br best.
Skarang aku dok bajet2..insyaAllah, blh la pg bulan ramadhan tahun depan.. cuma semuanya bergantung pada keizinan Allah.

Ya Allah, permudahkanlah.
Aku benar2 mahu ke sana..
Aku mahu mohon ketenangan hati, kelembutan hati, dan segala kebaikan yg mana Allah yang Maha Mengetahui. Semoga aku dapat melupakan segala kepahitan yg sedang di alami sekarang.

Yang benarnye aku dah ok..i already got over it. Tp dalam hati masih ada perasaan benci, marah, menyesal dengan apa yang telah berlaku selama ni.. 7 tahun aku membazir masa begitu sahaja. Aku takkan boleh lupa segalanya dalam masa yg singkat.. Mau tak mau, kadang kala dia datang juga menghantui fikiran aku. Slps saja berpisah, hati aku sgt terguris. Tapi seperti yang aku pernah katakan, selagi IMAN masih di dalam dada, aku takkan lakukan perkara yg dilarang Islam. Aku akan cari ketenangan sendiri. Dan sejak itu, aku memasang niat utk ke Makkah.

Jadi, aku amat berharap aku dapat menunaikan umrah untuk memohon ketenangan hati.
Aku nak pergi dalam masa yg terdekat sebenarnya..tp bila difikirkan balik, aku sgt berharap nak berpuasa di Makkah. Bg aku, alang2 nak pergi, baik aku cari masa yg terbaik..dan aku fikir, Ramadhan adalah time terbaik utk berada di sana.. Blh rasa macamana dorang berpuasa, bertarawikh, qiamullail.. dan kalau blh, aku nak pergi time 1/3 Ramadhan yg terakhir.. mgkn bajet dlm 10K kot..termasuk duit belanja la tu.
Ya Allah, permudahkanlah ya Allah..
Really wish to be here someday very soon!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...