Tuesday, July 26, 2011

Umrah Pertama ku: Intro


Fuhhh..
Setelah berkurun aku mengumpulkan semangat utk menulis pengalaman seciput ini untuk dikongsi bersama kawan2 sekalian.

Alhamdulillah, dengan rahmat dan keizinan Allah, aku berjaya juga menjejakkan kaki ke tanah suci Makkah dan Madinah. Aku bertolak ke sana pada tanggal 24 Jun 2011 - 5 Julai 2011. Tempoh 12 hari terasa teramat singkat sekali, membuatkan hati meronta-ronta ingin ke sana lagi. InsyaAllah, semoga Allah menjemput lagi di masa akan datang.

Aku pergi dengan jemaah Tabung Haji Travel. Aku buat tempahan tarikh lebih kurang dalam bulan November 2010. Masa tu duit memang belum cukup. Tapi agak-agak macam sempat kot..korang tau kan, aku bila nak tu, mmg tergedik2..memang tawakkal je la.. harap2 Allah permudahkan.

Alhamdulillah, Allah makbulkan.

Pada mulanya, tekad untuk ke Makkah tu untuk kononnya tenangkan hati seperti di dalam post yang lepas tu la. Kemudian, aku keluar dgn post ni pulak. Itu yang ditulis di dalam blog, tapi niat di dalam hati bukan sekadar itu. Banyak lagi harapan2 yang di bawa untuk dimohon di sana. Yang paling utama, aku mohon supaya mendapat keredhaan Allah, dan semoga umrahku diterima-Nya.

Baca Yaasin di kedai makan malam before berangkat, sebab time ni baru semua orang ada. Kenapa Yaasin? Saja. Sebab tak baca surah lain. he

Ikuti sambungan Perjalanan Pergi (klik kalau nak baca)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...