Thursday, September 23, 2010

Kenape aku panggil td tak datang, haa???

Hehe..

Ianya berlaku tadi, tatkala aku mendispens ubat di kaunter.
Patient ramai ye ari ni..tp time aku pegi dh kurang..yet still ramai la..
Bile dah ramai tu..lama2 mula la tak larat..

Kitorang guna system QMS.. yg call pgl nombor tu..
Pastu, dah dlm pkl 11.00 lebih tu, aku dah tak larat..ditambah2 dgn patient yg tak prasan bila nombor dia naik.. tekan2 xde org datang.. smpai kene pgl nama, br dtg..”loh, ko dok depan ni je? Dok leka bsembang, org pgl pun tak dengar..” Tp kadang2 kene kt makcik2, pakcik2 yg dh tua.. itu exceptional la.. Aku tak marah la kalau kene kt dorang ni.. kesian, kadang2 dorang tak blh baca nombor.. kadang2 mmg dorang tak dengar.. so aku tak marah la..

Yang aku bengang, ada kes aku pgl nombor, orgnye tak datang..tekan lagi, tak datang.. last2 aku pgl nama.. then, aku tgk dr tmpt aku, ada sekumpulan bdk skolah..ppuan la.. bile aku pgl nama, sorang nmpak mcm bgerak nk datang… tp reaksi muke macam xdgr pun aku pgl.. slow2 je dia bergerak..mcm mau tak mau.. skali mmg die yg dtg kt kaunter.. aku dh bengang ni.. dah la aku pgl nombor tak datang.. nak datang kaunter pun lembap n slow motion.. at least buat la kelam kabut sket sbb aku dh smpai tahap pgl nama, maknanya ko lena time aku pgl nombor tadi!

Pastu, bile die datang kaunter, aku tanye..” pasaipa saya pgl nombor td tak datang?” Pastu die wat bodo je..tak jawab tak respon, tp muka agk kerek sket ye.. tp aku mls ckp banyak la.. aku dispens cam biase.. pastu lps dpt ubat, bdk tu amik gitu je, tak ckp thanks ke hape..huh! kureng siot!!

Then dah lame lps kes tu..budak skolah gak..haiiihh, mai kt budak skolah ni, aku stress sket.. sbb dorang ni bdk muda..takkan kurang pendengaran gk kot? Takkan tak pandai bc nombor gk kot?? Asik dok leka sembang je tu.. pastu org pgl x dengar… dah la ramai lg patient lain dok tunggu..

Pastu ade satu budak ni..aku pgl nombor dia.. “2017” nombor ditekan dan suara tu memanggil.. takde org datang.. then aku klik ‘recall’, maka suara ppuan tu keluar lagi memanggil “2017”..aku recall lagi..”2017”..xde org datang jugak.. last2 aku pgl nama..hati dh panas ni..sapa la bdk ni.. skali bdk skolah.. td time aku pgl nombor, aku prasan la die dok sembang gelak2 ngn kawan2 die.. hah! Siap la ko adik..nak kene sound ni..

Bile die datang kaunter, aku buat muka tensen dah.. “awat saya pgl td tak mai? Tak dgr ke nombor dh pgl??” (suara terkawal, tp hati panas..muka aku rasa tak dpt nk cover sgt dh..muke sedikit marah la..)

Pastu adik tu senyum wat muka tak bersalah, (aiii dak ni..dia senyum pulakk..bengang ni).. pastu die jawab, “dah nombor lain.. sy punye no. 2071.. kt atas tulis 2017”

Ngengggggggg!!!

Aku rasa muke sedikit tebal..pastu mengelih mata ke slip preskripsi n nombor yg ditekan..

O-Ooo.. hehe.. aku yg salah tekan rupenye.. terus nk gelak, tp control la.. mana blh wat bersalah..hehe ego lagi tu!
Pastu cakap kt budak tu, “Oh..salah no. ek..ha, nasib baik..alasan diterima”, pastu aku senyum tawar je.. Lps bdk tu pegi, Tini dok gelak dh ke aku.. apala, die yg salah, marah org..and kami dok gelak sama2.. wat malu I je adik ni!

Then aku mulai berhati2 dlm melihat no. pd preskripsi..sebelum marah, aku perhati sekali lg pd slip n no yg ditekan..kalau betul kt aku, br aku marah pts..hehe (tp x marah sgt pun..ko igt aku garang sgt ke?? Huhu..takdenye..)

Moral: Jgn terburu nafsu..cek dulu b4 marah.. kadang2 kesalahan tu dr kita.. bkn org lain..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...