Saturday, September 18, 2010

Deko.Deko.Deko..

Hari raya ketiga haritu, pg SP..raya ngan Elis n Hasan.
Hasan tahun ni beraye kt rmh mertua dia..parent dia p umrah.. best gile parent die..pegi umrah start seminggu b4 puasa, smpai seminggu post raya.. 11K semua.. dasat la..
Aku mmg berniat nk p umrah thn depan ni..
insyaAllah..semoga Allah permudahkan.. murahkanlah rezeki ku ya Allah..

Ok, kembali kpd topik asal..

Pastu, lps lepak2 makan kuih raya yg Elis buat.. Die gune oven yg aku hadiahkan time die kawin ritu.. Hebat sunggoh biskut makmur n biskut conflakes yg die buat.. Sedap woo.. Hasan habiskan satu bekas ke die sorang.. aku sempat la rase 1-2 keping.. sedap la.. cayalah Elis!!

Eh, terpesong lagi..
Kembali kpd topik asal balik la woii.. ishhh

Pastu, lps makan kueh dan bergosip (opss..dakla, kami berkongsi pengalaman hidup) dgn hebat skali.. lalu Elis mencadangkan supaya kami melawat rumah yg br dibelinya di Kelab Cinta Sayang.. hmm, hebat! Jommmm.. tanpa byk alasan, kami setuju utk menerjah!

B4 pegi rumah die..kami menuju showhouse dulu.. (okey, kita dh smpai ke topik sebenar skarang).
Best gile tgk rumah contoh ni.. cantik la die decor.. wpun aku rasa aku pnh pg showhouse yg lbh cantik dekorasinye.. tp yg ini pun aku klasifikasi sebagai hebat juga.. menguja skali!

Kenapa??
Tapecaya??

Nah, aku tunjuk sket tak caye sgt..

Haaa...amacam?
Mata dah terlopong tu... ni baru entrance..tak masuk lg ni..

Ruang tamu yg kt sblh kiri tu..ini kire dpn pintu la ni..pastu ruang makan dipisahkan oleh divider kayu tu..menarik wa cakap lu..

Lagi..
Ni ruang tamu dia.. aku suke cermin kt tepi tu.. aku suke cermin..aku nak letak cermin besar2 kt rmh aku nnti..hehe

Ini kt ruangan bawah tangga..kt dinding tu die gune wall paper bentuk dinding buluh..cantek siot.. pastu sebelah tu bilik tetamu
Master bedroom..huish..ni cam dh ade org rasmi dh ni..huhu

Ni kan..dlm master bedroom tu, die ade ruang kt tepi..pastu dorang buat dinding supaya ruang tu jadi bilik utk lemari pakaian segala..dinding playwood je tu.. so ruangan tido is totally utk letak bed n pasti tak serabut mata memandang..best2. nak tiru jugak.

Hebat weyh..dapur fully mirrored..tp agak la..kang dok tgh memasak, ade org len lak dok teman kt cermin..huhu..gerun

Hebat tak??

Okay, akhirnya berjaya juga kita mengakhiri topik ni..
Amacam?? teruja dak?
Aku lps ziarah show house ni..gile teruja nak beli rumah.. tp, sabar dulu la.. susah la nk decide nk beli kt area mane buat mase ni..huhu..
Kumpul duit dulu ape2 pun.. (kumpul duit?? kenyataan yg sunggoh retorik skali! haha..)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...