Friday, December 3, 2010

Semangat methadone!

(Gambar sangat tiada kena mengena dgn cerita)


Semalam 2hb.

Time di ofis, time tgk jadual on call, tetibe tergerak utk tgk jadual methadone.
"Hah?? esok aku punye turn???"

3hb.

Aku terjage lewat. Pkl 8.30 sepatutnya aku bertolak dr rumah (sbb perjalanan almost sejam la utk ke KK Kuala Ketil tu). Start dispense pukul 9.30. Memandangkan aku bgn lewat, maka aku bersiap ala kadar je la.. cincai gitu..mandi ala p ramlee (calit air buang taik mata ja)..tepung bedak kt muka sket. siap. (tipu la sgt..aku mandi okay.. dgn tenang skali..). 9.00am br bertolak dr rmh.

10.00am (lambat 30min tu..kdg2 pts mengamuk jugak kalau kite dtg lmbat..huh, byk songeh kau!)

Sesampainya aku ke dalam pagar KK Kuala Ketil (KKKK),
"Aikk?? nape nmpak cam kete tini je?"

Sahh...aku msti silap tarikh niiii....
Adusss..

Masuk bilik dispense, tgk tinie tgh dispense..

"Ayarrkkksss...Iman salah tarikh ke?
Nape dalam jadual iman tgk smalam, Iman dispense rini?"

Tini: "Haihhh...Iman ni..mesti tgk jadual lama.. Dah keluar jadual baru la..
Iman punye turn utk tahun ni dah habis..hishh. Terkejut tinie tgk iman datang..ingatkan isteri patient..huhu"

(Hoiii..apedshal tangkap gmbar shaye tgh pakek seluar?? dush tendang dia!!)
(Selingan. Ok. Sambung.)

Trus msg Chee Hau (sbb beriye aku dok iklan kt status kate aku dispense methadone rini.)

"Chee hau, ade 1 cerita sedih.. i datang nak dispense methadone hr ni..dah tiba tgk2 tinie tgh dispense.. i simpan jadual lama daaa...huhu"

CH reply dgn kejam skali:
"Kesian u! Malang then terjumpa muka masam pulak. Lagi malang. Haha. faster pick some flower then bath. Tmrrw my turn, don't rebut. "
note: Chee hau mmg tak ngam ngn tinie..tu yg keluar ayat kejam tu..hishhh..tak paham apa mslh depa ni..tp gado2 manja ja tu..

Walaupun silap date, tp aku nak tunggu gak tinie habis dispense..dah alang2 smpai, takkan nak patah balik kot..
So, tunggu la smpai tinie habis, then ajak die sarap bersama.. pekena roti chanai satu! (satu je..).
(Wa mmg talak paham apa pasai ini olang perlu letak jugak gambar wa kt post dia ni..sudah mengong ini olang wooo -->smbil pandang sinis)



2 comments:

Salamiah Endut said...

nuyun????? Allahu comelnya dia!!

~ I M A N ~ said...

die la tu..
tgk tgn dah berbalut.
terkepit ape ntah..kt rumah wan die..
buas sgt.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...