Saturday, December 4, 2010

Saya Syarifah Syahira. Oh, saya Syarifah Aini..

Tadi, selepas dispense methadone..aku menuju ke rumah kak ra.

Kak ra ni roomate aku masa kt Vista Angkasa. Die ex-UM jugak. Tp time km kenal, die dh keje, dan aku time tu final year. Lps aku grad, aku blk kg la mentara tunggu posting. So dah tak tinggal vista la. Walaupun kami dah berpisah, tp kami still keep in touch. Bile aku turun KL, kadang2 kami akan berjumpa la.

Esok adalah hari perkahwinan kak ra. Kampung kak ra kt sungai petani. Aku tak dapat attend esok sebab aku keje (on call), so aku pergi hr ni la jmpe die.

With Kak Ra

Kt rumah kak ra, jmpe kawan baru. Die kawan kak ra..schoolmate ms sekolah rendah. Namanya Syarifah Syahira.. panggil Sherry. Aku pgl kak sherry la..
Hebat bercerita kak sherry ni. Die kerja cikgu sekolah rendah. Mengajar darjah 2 ngn 6 kot. Macam2 cerita die keluar td, esp kepeningan die dgn students. Die mengajar sekolah rendah.

Antaranya:

CERITA 1:
Time lapor diri, berkenalan dgn cikgu2 kt situ.

SS: Hai..sy Syarifah Syahira.
SA: Oh..yeke..saya Syarifah Aini.
SS: Aiii...gurau nampak.
SA: Eh..betul la.. mmg nama saya Syarifah Aini.
SS: Oh..ya ka..ingat perli nama saya..haha

Note: Hebat skolah tu..chekgu aci semua nama artis punyaa...

CERITA 2:
SS: Okay murid2.. hari ni cikgu nak buat bancian.
Murid: Cikgu...bancian tu apa?
SS: Em..bancian tu...undi. Cikgu nak tau, berapa ramai antara kamu yg datang sekolah naik bas.
Murid1: Cikgu..saya datang naik bas, balik naik kereta..macam mana?
SS: ermm..kita kira macam ni.. cikgu nak tau yang datang saja. Balik tak kira.
Murid2: Cikgu..saya datang naik bas..balik pun naik bas.. pastu macam mana???
SS: (Pening..haiiii...itu pun nak tanya...sajaaa ja budak2 ni...stresss)

CERITA 3:
Time mengajar kelas Sains..ade topik microorganisma. nak masuk topik AIDS (sbb virus pun dlm microbs jugak).

SS: Okay murid2 semua...hari ni kita akan belajar pasal AIDS.. tau tak ape itu AIDS???
Murid: AEDEEEEESSSSSSSSSSS.... (komfiden ye)
SS: (Adoiiiiiiiii...) Bukan.. AEDES tujnama nyamuk. Kalau kene gigit dgn nyamuk Aedes, dapat demam denggi. Kalau AIDS tu, ia sejenis jangkitan darah.
Murid: Jangkitan darah? Macamana dia berjangkit cikgu?
SS: (Pening nk eksplain). Mcm ni, contohnya cikgu ada AIDS, pastu tgn cikgu luka. Tangan kamu pun luka jugak..Bila darah cikgu terkena luka kamu, maka darah akan bercampur dan mengakibatkan AIDS berjangkit pada kamu.
Murid: OOooo..macam tu je ke cikgu?
SS: Contoh lain AIDS boleh berjangkit, melalui seks rambang.
Murid: Cikgu..seks rambang tu macamana cikgu??
SS: (pening pikir contoh yg sesuai..argghhhh. Semua bende tak tau.)

CERITA 4:
SS: Okay murid2..mari kita kira duit..mula dari sepuluh sen.
Murid: Seplo sen, dua plosen, tiga plosen, empat plosen, lima plosen, enam plosen, tujuh plosen, lapan plosen, sembilan plosen, seploh ringgit!!
SS: Arrrkkkksss? Lepas sembilan puluh sen brape??
Murid: SEPLOH RINGGGITTTTTT (konfiden)

Lagi SS cerita.
Akak pernah jugak la xde2 keje tolong mjual kt kantin.. ade budak2 ni, beli makanan terus blah gitu je..tak ambil duit balance.. akak panggil balik, "eh..eh..kenapa pergi terus..taknak duit baki ke??" Murid tu jawab, "erkk...ade baki ke..tak tau..hehe" Diorang tak pandai kire..adoiyyy.. akak pening ni camner nk start mengajar diorang dr mula..byk yg tak pandai budak2 ni...

With Kak Sherry n Kak Ifa

SS cakap kt kami, "akak sampai dah pening..tiap hari dok fikir.. apalah masalah budak2 skarang ni?? bebai. padahal depa lagi terdedah dgn macam2 sekarang ni..tp satu haprak pun tak tau.. internet ada, dok berkapel segala.. English tak reti, padahal depa yg selalu dok dengar Justin bibeir la..ape2 la lagi..pening.

Huhu..kesian aku dengar.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...