Monday, December 20, 2010

Julie dah kaweenn!!! wheee... (turut gumbira..) =))


Dia cousin aku..
Cousin paling rapat la.. sama batch.
Skolah rendah same, kelas same (ceyh, sbb sekolah kg kan, mmg 1Darjah 1Kelas je.. -->tgk, dari dulu lg kami dah guna konsep 1Malaysia... hidup S.K.Bekuai!!! haha)


Pastu skolah menengah, mule2 masing2 skolah berasingan. Dia di Bota (SMKASAS), while aku dapat SRP Taayah@ Ipoh. Tapi disebabkan masing2 cengeng, tak boleh dipisahkan, maka kami berjaya ditukarkan ke sekolah yg sama iaitu SMKA Baling, di mana ianya lebih dekat dgn rumah, dan yg paling penting, kami bersama lagi.. (credit to my Mama.. mmg Mama ratu air mata.. adik aku pun berjaya ditukarkan atas usaha hebat mama.. hehe. Cayalah mama!!)

(itu mama sy yg hebat!! bersama adindanya (mak julie))

Kalau diikutkan, Julie mmg la mudah ditukarkan sbb antara SMKA jugak..tp aku dr sekolah negeri, sepatutnya tak boleh tukar masuk SMKA..tp rezeki kan Allah dah tulis..makanya, walaupun kalau nak diikutkan, aku takde harapan dpt tukar..tp kuasa Allah tiada siapa yg dapat menghalang..hehe. Alhamdulillah.


Masa masuk SMKAB, aku yg masuk dulu..lps 2 minggu br Julie masuk.. Before Julie masuk, kebetulan ade sorang bdk kelas aku pindah sekolah, so kelas aku ada kosong..maka Julie ditempatkan sekelas ngn aku.. what a coincidence.. =). Asrama tak yah nak cakap la..mmg la satu bilik. Dari F1, smpai F3..hehe

Lepas PMR, kami dapat tawaran ke sekolah yg sama lagi iaitu KISAS..
Haa..mula kt sini la kami berpisah sikit --> berpisah kelas. Tapi dorm still sama.. =)


Lepas SPM, sekali lagi, kami dapat matrikulasi yg sama ---> KMPP.
Tapi start kt KMPP, kami mula berasingan.. kali ni, kelas lain, bilik pun lain. Bukan setakat bilik lain, bangunan pun berasingan. Bukan bangunan sebelah2, tapi jarak 2 bangunan.. cafe pun tak sama.. sbb blok dia ada cafe lain. So jarang la jugak kami berjumpa.. Cuma time nak exam aku slalu gak lepas study bilik dia.. Tapi dah tak macam belangkas dah la start dr KMPP.. (eh, actually kt KISAS pun tak belangkas sgt dah..he)

Lepas matrik, kami mengambil haluan masing2.. Julie dapat Dentistry UKM, while aku dapat Pharmcy UM. Kali ni mmg berpisah sungguh dah la..
Tak sama U dah.. tapi kitorang tetap rapat la.. belajar2 la berpisah sama...hehe

(Eh..jumpe Murtadha plak.. tp tak terkejut sgt, sbb tau dia br je kahwin dgn kawan kami Ain (KISAS) cum coursemate Julie..kechiknye dunia ni..)

Lepas grad, aku keje kt BPFK, PJ. Julie belum grad sbb course dia 5 tahun (aku 4 tahun je..). Kadang2 aku p la melepak ngn dia jugak kt UKM KL.. Pastu, lepas Julie grad, dia phydo (sort of houseman) kt Klinik Pendang. Lepas tu, kan aku apply balik kampung, aku dapat Baling. Masa tu, Julie lebih kurang nak habis phydo la jugak.. Lps phydo, posting dibuat semula. Tup2 Julie dapat Baling jugak.. tp dia di Klinik Kupang dan aku pulak kt Klinik Kuala Ketil. Dan aku kemudian bertukar plak ke Hosp Baling. Still kami dalam daerah yg sama..



Nak katenye kat sini..haih, dari kecik smpai besar...asik2 tengok muka mu ja Julie..
hehe..

Sekarang, Julie dah kawen..
Mungkin nnti dia apply pindah ikut sang suami..dah tak skali dah.. =(
But anyway, I'm really2 happy for them.
Congrats cousin!!

=)

Hmm..bila kau post gmbr dan caption ni kt FB;

Fuh..mereka ini..kalau bab ngutuk aku, mmg HEBAT sekali!! huhu..


1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...