Friday, November 19, 2010

ZZZZZZzzzzzz......

Blog aku terlena umpama adik Husna ni lena..

Hebat kali..
Dah hampir 2minggu kot blog ni menyepi..
1 hal, streamyx masih mengong..
Hal ke2, aku cam xde mende lak nak di share..
Yg aku ckp nak update kt post sebelum ni tu..eh, dh tak tau plak nak nulis hape psl tu..
hihihi..

Btw, raya haji ni aku beraye di KL..
So meh aku cite sket psl Raya Haji thn ni..

Kali ni aku datang KL dgn mama, and family kak apoi.. (kak apoi ni dulu die buddha, tp dah masuk Islam la..nak kate muallaf tu, tak langsung la..sbb die dah mukallaf lame dah..lebih terer kot dr org Islam yg dah berkurun lame ni.. kak apoi juga merupakan jiran klinik abah. Dia adalah tailor saye..bj2 saye, die la yg jahitkan. Kali ni saje ajak die dtg KL skali bersama anak2 memandangkan diorang tak biasa jalan jauh..)

Kami bertolak dr rmh pkl 4ptg. Dlm jangkaan, aku bajet bleh la smpai pkl 8 or plg lewat pun kul 10 la.. Nak jadi cerita, time kt tol K.Kangsar, ade satu pasukan (RELA kot) tgh tunggu tgh jalan. Die tahan semua kereta, btau kate ade tanah runtuh kt Terowong..so for those yg nak pg arah KL, kene patah balik ikut jalan lama. So kami pun patah balik. Merangkak jugak la carik jalan (dh biase lalu hiway je..mane nk tau jln lame..). Alhamdulillah, akhirnya selamat smpai juga.. Pkl 11.30 kami smpai.. Kami bermalam kt rumah kak ika@ Cheras. Dah smpai tu, acara biase la.. xde nye nk tido terus.. nyembang2 dulu, minum kopi.. smpai pkl 1 lbh, br blh nak tido.

Pastu esoknye ari raye.. Pagi2 buta dh bgn. Pegi solat sunat aidiladha.. Mesjid tepi je dgn rmh kak ika.. kami pegi jalan kaki je la..

Ini time dah nak keluar beraye ni..

Lps solat sunat, kami menuju ke Rawang (rmh tokngah abg syarul). Kat sane jamu nasi dagang. Selesai makan, tuan rumah tahan lagi. Sbb dorang tgh masak laksam. Pastu tak bg kami blk lg selagi tak makan laksam. Dah habis makan semua, br blh blk.. Fuhhh, tapi dua2 menu sgt hebat!! marvellous sedap!

Lepas Rawang, kami menuju ke Ijok plak (rmh mak abg syarul). Di Ijok, menunya: laksa, pecal, lontong, kek, dan mcm2 lg mknn ringan. Sedaaaaappp...

Perut dah buncit sket ni.

Lepas Ijok, kami masih tidak mengaku kalah (abg syarul la ni..merata die nak bw kami). Kami menuju plak ke Klang (rmh makcik abg syarul). Kt sane, kami dijamu nasi minyak pulak. Dgn nasi impit kuah kacang, dan lemang ketupat.. Aku best la dpt makan nasi impit kuah kacang tu.. yg lain, perut dah kenok go doh.. Oh, badjie!! aku lalu depan rumah hg la..rmh Meru! hehe..nak call hg, tp lupe lak.. =)

Lepas Klang, kami menuju ke Shah Alam lak. Time tu dah nk maghrib. Shah Alam rumah Kak Sya (my cousin). Oh Badjie!! Sekali lagi aku lalu dpn rumah hg! U8 lak..hehe
Kt rumah kak sya, kak sya jamu bihun sup.. shedappp kali!

Tp perut aku hampir menyamai perut kak ika yg tgh hamil 3 bln.. Pakai jubah, tp kain cam terjungkit sket sbb perut dah meninggi..haha. Jalan terpaksa cover sket!

Lepas rumah kak sya, destinasi terakhir adalah rumah kak maya @ Putrajaya. Kak maya buat nasi minyak jugak..dgn sup tulang.. perghhh.. besh2! Tp sumpah perut aku mcm nk meletop!

Dlm pkl 11 lebih br kami bertolak blk ke Cheras.. dan smpai je kt rumah, perut aku meronta2.
* CHOPP TOILET!!!!!* Tp kejap je. Lps tu semua org.. pengsan.

Sekian. terima kasih.

Ada orang kata..'hai, makan la byk2..gemuk nnti kang..'
Tapi..(okay, ini timbangan sebulan yg lalu ye..hehe.
Last week timbang dh naik lg 2kg. whee.. =))

5 comments:

Salamiah Endut said...

Eleh. baru 42kg dah kecoh! kite 82kg rilek ja pun... =p

~ I M A N ~ said...

exaggerate u!

Xiet_Enigma said...

ntah nye! betol kate MIA tu...kerek la hang!

Wei, stakat lalu je watpe. bukan nak nyinggah! mentang2 rumah kami takde hidangan2 sedap.... hehe... (petua...time raya, kalau malas masak,tapi nk makan pree, keluarlah melata ke rumah orang tue2.sebab orang tue akan masak sedap2!)

Mama memang sporting habis! semua rumah dia join!

Kak Ika pregnen! best2! tahniah! Kalau lelaki, boleh lawan gusti ngn Aaron bila dah besar skek.Hehe

Choppp... komen ku hebak sekali...pnjang mcm ketapi. nk request buat 1 post pun buleh.Hahaha

~ I M A N ~ said...

haha..
tau takpe.
bleh buat 1 post, n bleh create 1 ruangan comment utk post tersebut.

Komen post kt atas:
- Mmg tepat skali cadangan hg..dan sbb tu la kak ika bw kami jalan2 kot..haha

- yups..mama ON je.. siap ajak singgah lg bile aku ckp.'rumah gie kat sini la mama..'. Tp aku tak pg la..sian ke hg.. kelam kabut lak nnti.. bw rombongan tu..he

- A ah..3bln ++ .. semoga selamat semuanya..

Teku said...

maka tutuplah auratmu...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...