Thursday, November 4, 2010

Mari masukkan bola dlm jaring [ 1 ]..

Ni..nak cerita pasal pertandingan bola jaring ni..

Last saturday (30.10.10), aku ade netball tournament anjuran Majlis Daerah Baling (MDB).
Aku dpt surat panggilan 2 minggu sebelum pertandingan. 3 hari lps dpt surat, aku dpt panggilan dr one of the player, ckp ptg tu ada latihan. Pkl 5.30ptg. Hari khamis..

Aku pun lps balik keje, beriye tukar baju segala, tak mau mandi lagi sbb bajet satgi main peluh2 nak kene mandi pulak..rugi air..bil air rumah tinggi nnti abah marah.
(abah jugak dapat nama..alasan lapok la kau!).

Dan satu lagi acara tak bleh blah aku adalah, sebelum pegi..ade hati tu singgah kedai beli air handredplas sbb bajet nnti peluh2, mmg seswaila (buat suare sengau) minum air tersebut. Jam dh menunjukkan pkl 5.30, tp aku masih terkedek2 kt area rmh lagi..

Pastu kan, aku pecut dan bjaya smpai hosp dlm pkl 5.45ptg..lambat dah tu..hishh xbest la, nnti smpt main kejap je.. =(

Tapi, bile smpai padang, aikkkk..nape xde org??

Aku call Sister Jamaliah selaku ketua pasukan...ade latihan tak ni?? Sis kate dorang kata ade..tunggu la kejap smpai 6-6.30ptg..ramai yg abis keje pkl 5.30 hari ni..

Aku pun tunggu..punye tunggu..punye tunggu..smpai terlena2 dlm keta..
jage2..'eh dah 6.30??' Cepat2 tgk arah padang, nak marah depa sbb tak kejut aku, dan main tak panggil aku...

Tapi tgk2 padang still kosong. Ceiitttt!! Malas aku nak tunggu dah. Aku pun pecut kereta balik ke rmh.. buang masa tol!! Aku dah la xde no tel sesape dlm team tu..
hampessss..

Esok pagi dan seterusnya, aku nak buat2 merajuk..
'Lantak laaa...kalau korang panggil latihan aku taknak turun dah'... dan pagi esok tu, aku tunggu panggilan ajak latihan..emm..huh, xde. Lusa, tunggu lagi..blerkk, xde jgk. Tulat..emmm, weyy,
hampa takmo berlatih ke???? --> xde panggilan lagi la maknanya tu =( .
Alaa..Time aku nak merajuk ja xda lak org ajak latihan..huh.

Aku jmpe salah sorang player time nk pg OPD..dh lagi 2 ari nak lawan.. tanye die psl latihan.. die kate, player lain kate tak payah latihan la.. pakai main je.. tak sempat nak berlatih dah..

Huh, kecewa aku. kecewa sbb tak berkesempatan la nak wat merajuk..(blerkk!!)

- OKAY... JANGAN BERGERAK LAGI... KITA SAMBUNG DI POST SETERUSNYA.. HA..ADE GAMBAR! ADE GAMBAR! RUGI JE TAK TGK TAU!! =p

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...