Sunday, January 2, 2011

Lulian...Lulian..


Shedap! shedap!!

Mari kita close-up!

Yuuummmmylicoussss! Nak tau namanya apa? Harganya brapa?




2 weeks ago, aku pergi, harganya macam ni.. kami beli set 18 bijik tu.. (Ya Allah, rasanya terngiang2 je dlm kepala skarang ni...dapnyeee..)

Pastu last week pergi lagi.. beli rm15..tapi kali ni dapat 20 bijik lak.. dia bagi lebih..hihi..

Dan yang beshnyee, blh rasa free.. 1st time kami bertandang ke booth tu, aku dah terpesona tgk Durian Puff (br tgk nama je..), then ada tulis kt situ, 'free try'.. dan kakak tu tgk aku sgt berminat..dia sua ke aku sebijik tanpa aku mintak..hehe.. lepas rasa, trus cam 'high' semacam..masyaAllah..masyuknye rase... rase durian tu..sangat UMMPPPHH skali.. fresh!

Kalau anda berminat, mende alah ni blh didapati di The Mines.. booth die (booth ke hape ek org pgl?) terletak sebaris dgn kaunter cruise tu..sebelah kiri, tepi je ngan tangga.. bagi peminat Durian, anda sangat dialu-alukan mencoba!! (aku bkn lah peminat fanatik durian, tp makan la jugak..dan ianya menepati selera aku..besh.besh.)

Ok.

Iklan.Iklan.
Saje nak btau, ade satu lg produk durian yg aku pernah rasa..dan ianya begitu sedap jugak.
Mule2 tgk, 'eeeiii..perisa durian?? peliknyaa..mesti tak sedap..geli i nak rase..'
Tampah2 lagi, aku tgk mmg duriannya banyak sangat..dan aku sgt geli utk mencuba..
Takut rasa cam makan tempoyak..he
Ianya adalah.. DURIAN CAKE by Secret Recipe.
Tapi aku mberanikan diri utk rasa..dan ternyata jangkaan aku meleset sekali..
Durian tu rasa sangat fresh!!
Mulai saat itu lah, aku berubah persepsi terhadap makanan berintikan durian..hehe

(tp yg aku rasa baru2 ni, around bulan 9 thn lepas...tak shedap =(. Durian die cam kurang n tak rase sangat..pastu, die masih sejuk lagi, dan durian jd cam berais..tak besh la yg tu..)

Ada satu lagi makanan durian yg best.

DURIAN PANCAKE.
1st time aku makan kt Vietnamese Restaurant@sunway pyramid.
Rupanya begini:

Haa...ini pun sama jugak kemasyukannya..
(gmbar ni aku search kt internet..)

Actually kt The Mines pun ada jugak mende ni..
Kt kedai yang namanya SweetChat
Kak Maya pernah rasa dah yg kat situ..
Dia cakap mmg sedap!
Cubalah!
Aku belum cuba lg, sbb dah 2 kali pergi, 2 kali jugak perut aku dah full..
So tak sempat nak rasa la..
Next time plak la..

=)

2 comments:

Nurul Ashikin said...

cream puff! akak bru makan last week!! vanilla flavour...nyum2...tp xsume tempat jual sedap kan..heheh...

ahhh...terngiang2 kesedapannye xD

Salamiah Endut said...

saya pun super super super suka cream puff! tapi lani dah tamakan dah sebab dulu sangat addicted dekat yg fac sc punya cafe punya cream puff. sedap ya Rabbi...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...