Sunday, January 16, 2011

Aktiviti Di Hari Besday Sultan Negeri Kelahiranku

Hari ni hari Ahad, 16 Jan 2011.
Hari besday Sultan Kedah. Epi Besdayyy Tuanku! Semoga sentiasa dalam rahmat Allah hendaknya. =) Terima kasih sbb besday Tuanku jatuh pada hari Ahad, so kami dapat cuti pree.. wheehuu.. (pura2 gembira, sbb aku kerja jugak sebnarnya..*tak besh)

Hari ni aku ada Methadone Call.. Jadi, pepagi lagi aku dah keluar rumah. Dalam pukul 9.30 start dispense, smpai 10.30 je. Lepas tu ada appointment facial kt SP with Elisya. Muke aku kronik la..menchik.

Lepas facial dlm pukul 3pm, teringat nak jmpa pakar kulit lak. Byk aku dapat review dr orang ramai, kata tmpt ni bagus. Kt SP jgk. Ramai org pegi muka bertambah baik. Aku mmg asik plan nak pegi tp asik x sempat je.. So kali ni msti mau kasi jadi punya.. ikhtiar.. =). Perut lapo gila, blom makan. Jenguk2 kt Fairy, nampak ni..

Nak! Nak! (dah dapat pun..;p)
Lapik perut je dulu.

Aku smpai klinik tu dalam pukul 4.30pm. Alamak..tutup (aku tgk dr jauh). Tp still tak puas hati, p dekat sket. Stop depan klinik tu, sbb aku nak tau hari apa dia buka (ingatkan sbb Ahad dia tutup). Eh, rupanya hari ni bukak la. Start pkl 9am-4pm. Then mula buka blk pkl 7pm-8.30pm.

Pintu klinik tu tertutup, tp aku pelik kenapa ada org keluar masuk ikut pintu kecik seblah dia tu..So, aku pegi la nak try tgk.. Eh, bleh masuk.
Pintu besar tutup, tp pintu seblah kiri tu org dok keluar masuk..

Kat dalam org siap diri2 lagi..menuggu giliran

Tgk kt dalam..ramainyaaaa pts dok tungu. Ingatkan takde org.. Aku tanya salah sorang pts, tunggu dr pukul brapa ni kak? Dia kata, dari pukul 2..'Hah??Aiyyooo..' Aku p kat kaunter, nak tanya mcmana nak register. Then,
Jerenngggg...tudia. Nombot smpai abis..hebat kalii..

Dia suruh aku mai daftar pukul 6.30pm. Aku pun pi solat, jalan2 jap kt Tesco (tanpa beli apa2 pun..). Smpai dalam kul 6.30, aku datang balik. Aku bg ic (aku org no.4 daftar sesi mlm), sembang jap ngn salah sorang pts..
Aku: No brapa?
Adik: 97.
Aku: Oh..sesi siang lagi? Datang pkl brapa lg td?
Adik: Pkl 3. (time tu dh pkl 7)
Aku: O.. lama noo.. =)
Time aku dapat nombot 4 pun, pts siang still ramai..

Aku mula cuak. Tudia..hat sesi pg pun blom abis..aku dh la nk balik jauh lg ni..(1h pjalanan la).
Dah pkl 7.30, adik td tak kena pgl lagi. Aku p la keluar solat jap. Mujur masjid dekat. Sempat bjemaah lagi. Then balik klinik blk dlm kul 8. Eh, adik tu masih ada..huhu. Lamanya...

Smpai giliran 100 utk sesi siang. Lepas 100 tu, br dia pgl sesi malam pulak. Dalam kul 8 aku masuk. Alhamdulillah la pts2 b4 aku tak lama. Aku pun masuk tak lama. Doc bw keluar kanta pembesar, dia tgk2 muka aku, dia kata tak serius sgt. Dia bg cleanser, krim, n ubat makan. aku tanya nama ubat dia taknak btau..hmmm...

Dalam kul 9 aku siap ambil ubat semua..dan perut amat lapar sekali.
Memula ingat nak beli maggie je masak kt rumah sbb amat segan ye tuan2 puan2 sekalian, utk aku menatap makan sorang2 kt kedai..

Tp disebabkan perut terlalu lapar, dan rasa amat tak berkhasiat skali makan maggie, maka aku menguatkan semangat utk makan kt kedai sorang2. Utk tidak menambahkan keseganan, maka aku decide utk makan kt SP je, sbb takde org kenai, so aku tak segan sgt..hehe
Air Jus Cinta, Nasi putih, Tomyam ayam, Telur dadar.

Uuuu...

Teka..iman habis dak rasanya????
~lalalala...
Wheeeee....tepuk tangaaaan!!
Tomyam dia sedap sgt..slurppp.

Sapa nak try, cari kedai ni:
Kat SP. Dekat ngn central square, opposite site.

=))

2 comments:

Xiet_Enigma said...

woitttt....paling tak sangka hang perabih semua mknan hang.tipuuuuu....


pssttt! woit, kat selangor takde ke francise klinik tu...nk jugakkk..huhuhu

~ I M A N ~ said...

Xdok la..sg petani saja..
Aku pn br nk try..xtau la it'l work on me or not..
Hg nape?mcm la muka dia teruk sgt..tak payah.

P/s: xperlu nk takjub sgt.selera aku mmg melampau sket lately.esp if jmpa mknn yg kene ngn selera.tu sbb makin dok kembang.jmpa nnti tgk la sendiri..haha..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...