Monday, May 16, 2011

Sawah padi nan menghijau..



Lihat jauh nun di sana
Tekun petani kerja
Buah padi masak kuning
Isteri kerjasama

Potong memotong
Membanting padinya
Bercerailah tangkai jerami

Dulu padi di tumbuk _ _ _ _ _ tampi
Kini mesin jadi pengganti

(Saya tak kunci lagi lirik ni.. tak ingat perkataan kt tempat kosong tu..
talian hayat..??)


Korang ingat lagi tak lagu tu?
Kalau korang sekolah rendah kat Malaysia, ni lagu wajib belajar kot aku rasa.. ye dak?


Ok.


Tema kita hari ini adalah.... SAWAH BENDANG.











p/s: Aktiviti keluar ke Alor Setar dengan K.fadh dan Shima. K.fadh yg punya request. Dia mempunyai hobi mahal (photography). Aku kononnya pemandu pelancong, sekali aku lak jakun lebih.. aku pun first time kot turun bendang.. dok lalu tepi je sebelum ni.. hehe

Selain bendang, kami juga melawat Masjid Zahir.

=)



2 comments:

aYa said...

nak jugak pegi bendang!! mesti best buat sesi fotografi kat sana..

Teku said...

mana ada lagu standard... mcm x pernah dengar je... lagu masa main rekoder ke?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...