Wednesday, May 4, 2011

Bila anda stress bekerja..


Jika kerja dilakukan dalam keadaan tertekan, marah-marah, tak suka, maka... ianya akan jadi... TAK BEST.


Kadang-kadang aku juga rasa tertekan dengan kerja. Dengan tekanannya, dengan expectation yang perlu di capai, dengan keadaan sekeliling yang kadang-kala tidak supportive, dan sebagainya.


Tapi alhamdulillah... ianya tidak seberat yang ditanggung oleh kawan-kawan yang lain, aku kira. Atau mungkin juga aku memang suka dengan apa yang aku lakukan sekarang, tu sebab aku kurang mengeluh pasal kerja.


Mungkin ada yang cakap kerja aku dah ok, baik, tapi still tak relevan jugak. Sebab ada juga kawan-kawan sekerja yang mengalami tekanan perasaan yang boleh dikatakan setiap hari mengeluh dan melepaskan perasaan tension dan marah dengan bebanan kerja yang ditanggung.


Kebetulan, tadi dengar Usrah bersama Ustazah Asni, cakap pasal kerja. Dia nasihatkan baca doa seperti di atas tu, untuk mengurangkan tekanan yang dihadapi dalam kerja.


Semoga segala kerja yang dilakukan, dipermudahkan oleh Allah dan diberkati-Nya.


InsyaAllah.

=)


Aku part time je kat kaunter ni (8-10am)..
tp kalau aku stress kt stor, aku akn dtg sini..
tanpa mengira waktu..
so mood akan stabil kembali n kekal di tahap yang memuaskan.
hehe..

1 comment:

Xiet_Enigma said...

ada keje kosong tak cik? Hehe....pembancuh kopi pun takpe. tapi taknak keje stor... sebab stress! (tetiba.hahaha)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...