Friday, April 6, 2012

I'm back (only for a while...ngahaha)

Assalamualaykum.

Xtau la masih ada lagi x org yg menjenguk blog ni..

Oh, for your information, yg post blank before ni adalah bukan dr aku ... xtau la tiba2 ada post baru.. 'via Bloggeroid' plak tu..sah2 tak, sbb dh x pkai android skarang.. mgkn org yg beli hp lama aku tertekan apa2 kot..entah. Takde masalah la.. he

Update.

Erm.. ada new update.

Aku kini dah kahwin. Dengan someone yg menyintai aku, dan aku juga mencintainya.. (ceceyy).
Aku yakin dia bisa memimpin aku, untuk sama2 menuju redha Allah.. Dia boleh menegur kesilapan ku, dia cool dan tak emo, dia imamku, dia juga rajin membantu.. alhamdulillah.

(p/s: skarang dia tgh terlelap sbb td aku bgn lewat, skali tgk dia dok dpn TV, dan rumah siap sapu, kain siap basuh n sidai...fuhhh..hebat suamiku.hee)

Selepas kahwin, kami tak tinggal di rumah sendiri (mmg takde rumah sendiri pun), sebab perlu temankan parent. Jadi, bergilir2 lah jadual kami. Separuh minggu balik Sik (rumah mertua), separuh minggu di rumah aku. Tak jauh mana pun. Sejam ja.. Tempat kerja pulak di tengah2. Kalau dari rumah aku, dalam 15menit. Kalau dari Sik dalam 40 menit gitu.. Untung la kalau kena turn rumah aku, blh keluar lewat sket pegi keja.. he.

So far, tiada apa2 masalah. Alhamdulillah, dapat keluarga mertua yang baik. Kalau dok rumah mertua pun takde masalah. Diorang makan apa yang aku makan, aku blh masak. Tapi aku tak pernah masak lagi pun yg berat2.. asik tolong kat dapur, mak mertua suruh goreng ikan ja.. mujur aku... haha. Mak mertua pandai masak, sebab dia dulu jaga kantin. Aku pn masak jugak..cuma malas ja..haha. Mujur suami sempoi..asik lapar ja, "Yang, kalau yang goreng nugget pun sedap"..oohh, laju ja aku goreng.. :p

Okla, itu je update terkini aku.

Pasal kerja, erm so-so. up and down. Mai banyak kerja, rasa stress ja n nak quit. Tp kejap-kejap ok lak.. Gitu la adanya..

Oh.. ada lagi..
InsyaAllah akan berangkat ke Hong Kong on 20 Apr ni.. 4 hari. Sedihnya, kena tinggal suami. Suami taknak hntar ke airport, sebab dia kata nnti dia nangis drive balik sorang2.. hehe. Sian dia. Lagipun bln 4 dia x blh cuti dah.. dah tarik cuti untuk kahwin hari tu.. =)

Kenapa tak pergi ngn suami?

Sebabnya, plan untuk ke Hong Kong ni dirancang bersama geng2 Biro , tmpt kerja lama aku. Kami plan berempat, semuanya single n available lagi time tu. So memang best la nak hang out2.. Plan tahun lepas lagi, bln 10 tahun lepas beli tiket. Time tu mana ada plan nak kahwin apa lagi.. Skali tup-tup jodoh dh tiba lak... Nak cancelkan trip, suami cakap membazir duit ja, sbb tiket hotel semua dh book. Lagipun, mmg serba salah jugak, sbb dah plan baik punya dgn diorang.. So finally keputusannya, aku pergi jugak.. tanpa suami di sisi.. huhu.. Dok Hong Kong wajib dok angau ja la nnti.. :p

Oklah, smpai di sini dulu update aku.

Tak tau la bila lak nak jenguk kt sini lagi.. ada idea, ada la tu update. he

Chow chin chow..

2 comments:

aYa said...

bestnya dah kawen~

Xiet_Enigma said...

jgn nak temporary sgt. nyombong lepaih bahagia na.hehe... (ayat nk soh update blog)...

takpa iman, adat org bercinta, bila jauh rindu2an. 4 hari saja. hehe...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...